Vis enkelt innlegg
Gammel 05-05-09, 12:29   #15
arvid g
Medlem

Medlem siden: Apr 2009
arvid g er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hjelp! Mat fett studie,trenger mange svar!

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Men hvorfor skal jeg gjøre det, når jeg når går ned i vekt og har kuttet det usunne, altså kornvarer og annet sukker? Jeg spiser rent kjøtt og smør og litt kokosfett. Jeg foretrekker smøret pga smaken og jeg elsker å lage god mat!
Det er jo for svingende mjøl og sukker som har gjort meg feit, jeg går jo ned så fort jeg kutter ut. Og ellers får jeg jo vondt i magen av brød o.l. så det har jeg spist lite av, min fiende er kaker, og det har jeg spist fordi blodsukkeret mitt sier jeg trenger det, selv om jeg får vondt i magen. Dette er nå rettet seg.
Jeg kommer nok ikke til å gå tilbake til mjøl og sukker, uansett og fettet liksom hjelper på, mjøl og sukker er ikke bra!

Hos oss prøver vi å lære ungene at vi spiser 1/3 kjøtt, godt og vel 1/3 grønnsaker og litt grov pasta eller potet til, og de foretrekker kjøttet og grønnsakene og lite stivelse. Jeg er livredd de skal bli som meg, jeg var sykelig undervektig til jeg begynte på skolen, for så i løpet av få år svelle ut og bli overvektig. Jeg er vokst opp med 2/3 stivelse og resten fordelt på kjøtt og grønnsaker, fordi stivelse var billig og mamma og pappa hadde dårlig råd. Akkurat nå har jeg 3 bittesmå unger, men passe tunge i forhold til lengden, bare litt korte ( men jeg og mannen er korte )

høres bra ut at du er på vei ned,flott. Når jeg tenker på meg selv i helsesammenheng så staser jeg på alle fornuftige/ufarlige metoder. En av hoved effektene til Naturlig Progesteron er å stabilisere blodsukkeret,som er et hovedproblem ved fedme! Min mor bruker det på sin Kreft svulst,flere barn her nruker det mot Hyper/ADHD,kona mot sin Østrogen dominans etc. Hjelper også mot beinskjørhet,Eplepsi,depresjon,Folk som har et blodsukker på ca.8 er nesten helt uten allergier! Jeg kjørte jo hard lav-karbo i noe år,men uten nok sukker så gikk Kortisolet opp og stjal muskulatur,jeg var jo ikke mer enca. 75 kg den gang heller! Så kom det Lave Stoffskiftet! ok,du kan ha det i minnet,og hvis du skulle ville prøve.
arvid g

arvid g er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kroppens behov Svar med sitat