|
Sv: Hjelp! Mat fett studie,trenger mange svar!
Opprinnelig lagt inn av arvid g, her.
Uff, nå er jeg litt freidig,men...jeg lærer visst aldri!
ok,hadde jeg vært deg ville tatt kvelertak på legen min,og forlangt et registreringfritak på Armour Thyroid for å fikse det Lave Stoffskiftet(jeg har gjort det),så ville jeg kjøpt Progest-E-complex fra England,Naturlig Progesteron,for å prøve å rette opp Østrogen dominansen(jeg og mange av mine nærmeste+flere jeg trener gjør det,jeg har adressa om ønskelig). Kutte ut ALLE fler-umetta fettkilder! Inn med Kokosfett!
mvh
arvid g
Men hvorfor skal jeg gjøre det, når jeg når går ned i vekt og har kuttet det usunne, altså kornvarer og annet sukker? Jeg spiser rent kjøtt og smør og litt kokosfett. Jeg foretrekker smøret pga smaken og jeg elsker å lage god mat!
Det er jo for svingende mjøl og sukker som har gjort meg feit, jeg går jo ned så fort jeg kutter ut. Og ellers får jeg jo vondt i magen av brød o.l. så det har jeg spist lite av, min fiende er kaker, og det har jeg spist fordi blodsukkeret mitt sier jeg trenger det, selv om jeg får vondt i magen. Dette er nå rettet seg.
Jeg kommer nok ikke til å gå tilbake til mjøl og sukker, uansett og fettet liksom hjelper på, mjøl og sukker er ikke bra!
Hos oss prøver vi å lære ungene at vi spiser 1/3 kjøtt, godt og vel 1/3 grønnsaker og litt grov pasta eller potet til, og de foretrekker kjøttet og grønnsakene og lite stivelse. Jeg er livredd de skal bli som meg, jeg var sykelig undervektig til jeg begynte på skolen, for så i løpet av få år svelle ut og bli overvektig. Jeg er vokst opp med 2/3 stivelse og resten fordelt på kjøtt og grønnsaker, fordi stivelse var billig og mamma og pappa hadde dårlig råd. Akkurat nå har jeg 3 bittesmå unger, men passe tunge i forhold til lengden, bare litt korte ( men jeg og mannen er korte )
|