|
Sv: Ketolysekuren - vanskelig?
Opprinnelig lagt inn av Bixen, her.
Kan ikke si jeg har det så bra akkurat nå. Har vært skrubbsulten siden lunsj, selv om jeg har spist salat til lunsj, kylling til middag og omelett til kvelds. Drikker også mye vann. Verker i magen og oppover mot halsen og skuldrene. Er dette normalt, eller?? Fryktelig ubehagelig... Jeg trodde ikke det skulle være slik at man sultet seg under denne kuren? Men jeg kan ikke spise noe mer, for da bikker jeg 15 kbh. Prøvde å lage eggemelk, men den smakte forferdelig. Vet ikke om det er pga. sult jeg har så vondt, eller om det er noe annet. Noen som har lignende erfaringer? Går det over? 
Ja! Her ser det ut til at det er for lite fett! Du skal OVERHODET ikke sulte på dette kostholdet, du SKAL spise deg behagelig mett til hver måltid.
Hell olje (preferert extra virgin olivenolje) over salaten, og fyll på med f.eks kalde kyllingbiter, laks, baconbiter eller lignende. En salat i seg selv er ikke særlig mettende. Til kyllingen, lag en fet saus, av f.eks seterrømme/creme fraiche og kremost -nydelig! Og stek all maten i masse meierismør! Både kjøttdeig og kylling kan absorbere en del fett, da det ikke er så innmari fett i seg selv.
Liker du nakkekoteletter, så er det feit fin og enkel mat, se etter de med mest marmorering (hvitt -altså fett), og mariner dem i olje og krydder over natta.
Fettet her er viktig, det sørger for en god metthetsfølelse som varer, og jevn energi og god fettforbrenning.
Og masse vann, ja! Det er viktig 

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|