Tråd: Søvnapnè?
Vis enkelt innlegg
Gammel 03-05-09, 21:32   #4
trillian78
Seniormedlem

trillian78 sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 47
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Søvnapnè ?

hmm... Der minte du meg på at jeg hadde søvnapné en kort periode før jeg begynte på ketolyse. Har ikke hatt det på flere måneder nå. Jeg har ikke lagt merke til at det var borte før du minte meg på det nå. Slutta å snorke har jeg også.

Altså... Jeg hadde det på den måten at jeg enten bare stoppet å puste i det jeg sovnet. Også våknet jeg igjen ganske kjapt og hev etter pusten. Eller jeg kunne våkne midt på natten av at jeg ikke pustet, og da kunne det faktisk ta litt tid før jeg klarte å puste igjen. Når jeg endelig klarte å puste ble jeg stående på alle fire i senga og hive deperat etter pusten. Huff... Husker jeg ble kjemperedd. Til slutt var jeg nesten redd for å gå å legge meg. Tenkte at jeg kanskje ikke ville våkne igjen. Jeg var kjempetrøtt og uopplagt hele tiden.

Men det stoppet igjen rett etter ketolysestart. Jeg antar at det var fordi jeg gikk ned de få kiloene som skulle til for å stoppe det igjen.

Hvis det er et engangstilfelle er det ingenting å bekymre seg for tror jeg. Men skjer det flere ganger er det sikkert lurt å ta det opp med legen. Søvn er uansett viktig, så hvis du har sovet dårlig i fem år så er det nok på tide å finne ut av hva som kan være grunnen.