Vis enkelt innlegg
Gammel 03-05-09, 20:36   #155
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av LabbeLis, her.

Men.... jeg stusser sånn på hva jeg egentlig kan spise. For i flere av disse mørke sjokoladene som er nevnt i denne tråden, så står det kun totalt innhold av karbohydrater, men ikke "hvorav sukkerarter/sukkeralkoholer"... Såvidt jeg husker, også i Freias Premium som nevnt over i et annet innlegg...
Og også hvis det står f.eks;
Karbohydrater 60 gram
Hvorav sukkerarter 10 gram
Sukkeralkoholder 40 gram
Hva skal man gå ut fra at de resterende 10 grammene er?
Føler jeg sliter litt med sånt, og tør dermed ikke kjøpe.

Det er sukker i de sjokoladene jeg spiser. Men jeg synes det er bedre det å få i meg litt sukker (stort sett kjøper jeg økologiske veldig mørke litt bitre sjokolader med rårørssukker) enn den forbanna maltitolen, ikke spiser jeg mer enn en rute eller to om gangen heller.

Sukkeralkoholer kan du trekke fra, sukkerarter ikke.
Sukkeralkoholene trekkes fra karboinnholdet. Som over, så er det enkelt og greit 60 gr kh minus 40 gr sukkeralkohol gir 20 gr kh. Kakaomasse har jo karbohydrater det også, uten at det er sukker.
Ikke verre enn det.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat