|
Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye
Jeg får vel presentere meg jeg også. 
Jeg er kvinne på 39 år, gift og har to barn. Jeg startet på lavkarbo for 2 uker siden, følger sånn omtrentlig Fedon Lindberg. Startvekta mi var 126,6 kg, og jeg skal ned ca 50 kg. Foreløpig har jeg satt meg som mål å komme ned til 80 kg, da er jeg "normalvektig" (BMI = 25).
Delmålet mitt er å komme under 100 kg.
Vekta mi kom sigende på gradvis fra ca 19-20 års alder. Litt nå og litt da. Jeg har faktisk bare slanket meg en gang i mitt liv. Da var jeg 25, og gikk ned 25 kg på 3 mnd. Gikk ned fra 100 til ca 75 kg. Vekta spratt forholdsvis fort opp til ca 80 kg, og der lå den et par-tre år. Trivdes godt med den vekta. Men.. kiloene krøp på, ett nå og ett da.
Nå er jeg blitt 39 år, og har blitt mer obs på helsa... sliter med rygg, nakke, skuldre, bekken, hofter og knær. Har fått lett astma, og har spiserørsbrokk. Slik har det vært i en del år nå. Legene har anbefalt meg å gå ned i vekt, men jeg har ikke vært motivert.
Jeg hater slanking. Se der sa jeg det. Jeg hater slanking. Der sa jeg det igjen. Folk som slanker seg blir så selvopptatte og kroppsfikserte, og jeg orker ikke å være sånn. Det er så slitsomt... jeg er en livsnyter, og liker ikke slit, smerte, selvdisiplin og sånt. 
Så nå legger jeg om livsstilen, til et kosthold som fungerer i forhold til at blodsukkeret mitt har fortalt meg en del ting de siste par årene. På tide å gjøre noe nå.
Ja det ble langt. Så jeg kan avslutte med å si at jeg er en person som sjelden fatter meg i korthet. 

|