Vis enkelt innlegg
Gammel 30-04-09, 21:09   #23
Svane
Medlem

Svane sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Alder: 55
Svane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snill

Sv: Min datter ble kalt tjukk i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av energibunten, her.

Nettopp. En 5-åring har masse følelser og klarer å snakke om dette og forstå veldig mye.

Var på minsteungens første skoledag og så en lærer som kan dette med å vise klare grenser. Det tok 5min så hadde læreren full kontroll på ungene. 5min fordi læreren var konsekvent. Med en gang det var noen som bråkte når lærer snakket fikk de med en gang vennlig beskjed om at "Nå snakker jeg" og da beskjeden om at man rekker opp handa var gitt EN gang ble det fulgt opp konsekvent, hver gang. Aldri streng, bare konsekvent.

Kanskje ingen overraskelse at klassen er rolig, at man lærer mye og at ting fungerer bra ?

Nå sporer jeg av tråden her, men jeg har opplevd det motsatte. En lærer som "hakket" på ungene fra første minutt, som riktignok var meget konsekvent, men som trykte ungene ned allerede de første 5 minuttene. Unger som var livlige og boblet over av iver etter å vise hvor store de var blitt, og som ble irettesatt umiddelbart. Unger som ble flaue og lei seg og følte at første skoledag ikke var noe stas lengre.

Svane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat