Vis enkelt innlegg
Gammel 29-04-09, 18:21   #182
The Dude
Medlem

Medlem siden: Mar 2009
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hei! Start 20. april

Sunfrid:
Hvis jeg har forstått dette korrekt så vil de fleste etter en stund automatisk gå litt ned i antall kalorier på grunn av metthetsfølelsen endrer seg. Man blir altså mer mett, fortere mett eller lenger mett ved dette kostholdet enn hvis man pøser på med karbohydrater. Dermed vil mirakelet mange tror skjer med dette kostholdet ved at man blir mindre komme av at man totalt får i seg færre kalorier enn ved "normalt" kosthold. Det er ihvertfall inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha lest noen studier som er gjort blant folk som levde på low-carbo, unrestricted calories, de endte automatisk opp med å spise mindre til tross for at det ikke var begrensning på hvor mye de kunne spise.

Og hvis du spiser nok proteiner og nok fett og evt tar vitaminer så tror jeg du vil merke om kroppen får for lite energi. Hvis du plutselig blir slapp må du spise mer. Slappheten betyr at kroppen går i krisemodus og begynner å bryte ned musklatur for å få energi. Da skjer det motsatte av det du ønsker, du vil gradvis få lavere og lavere forbrenning og når du begynner å få apetitt igjen vil du legge på deg (fett).

Hvis denne greia virker slik jeg tror så vil du få en jevn fettforbrenning via lavkarbo kosthold og kroppen får da tilført mye av energien den trenger via fettforbrenning. Og teoretisk skal du da unngå at kroppen havner i krisemodus selv om du har et lavt kaloriinntak.

Jeg tror noen her på forumet som har gått ned veldig mye har valgt kalorirestriksjon. Andre spiser masse kalorier men jeg vil anta at vekten da går saktere ned. Lytt til kroppen. Blir du så slakk at du føler at du må sove midt på dagen er du på villspor. Dette er ikke noe jeg er ekspert på, men slik jeg har tolket de artiklene jeg har lest.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat