Vis enkelt innlegg
Gammel 29-04-09, 09:15   #171
Sunfrid
Medlem

Sunfrid sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Alder: 55
Sunfrid er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

Jeg har kommet til å lure på om jeg spiser for lite... "Normalt" spiser jeg ikke så mye men så fryktelig galt, jeg kan godt spise et stort måltid (middag) pr dag men fyller på med div snop utover kvelden
Jeg prøvd mange slankekurer tidligere og har klart å gå ned ganske mange kilo totalt men.... Den letteste kuren jeg har vært igjennom er rene drikkekurer, men det hjelper lite å gå ned når en havner tilbake i gamle vaner med en gang.
Når jeg gikk på Grethe Roede kur fikk jeg beskjed om at jeg måtte spise mye mer enn det jeg gjør normalt. Spiser jeg "sundt" sliter jeg med å bikke 1000 kj om dagen
Jeg har alltid vært avhengig av karbohydrater så jeg tror nok at dette er kjernen til mange kilo... Husker at jeg som ganske liten (6-7 år) rørte sammen hvetemel og vann som jeg spiste med god apetitt...

Nå når jeg har kommet meg på bedre tanker ser jeg alikevel at jeg sliter med kaloriene, denne uka hvor jeg har begynt på ketolysekuren ligger jeg på 600-1200 kj. Fordelinga ligger nok (som jeg leste en plass her inne) på 35-40% proteiner, 50-60% fett og 5-8% karbohydrater.

Det jeg da lurer på er hvor mye skal vi egentlig spise, har det noe å si om vi ligger under 1000 kj om dagen eller må jeg øke på...

Takknemmlig for alle svar...

Sunfrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat