Vis enkelt innlegg
Gammel 28-04-09, 23:30   #200
Mara
Medlem

Mara sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Moss
Mara er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

hei, schartz, lykke til!
Det er ikke så lett å vite hva en skal bestille første gangen. Synd man ikke kan få smaksprøver! Jeg har vært i fase 1 i 2 uker nå, og måtte bestille mer av "overlevelsestingene", som desserter og pannekaker. Jeg har holdt meg ganske slavisk til de foreskrevne 5 måltidene, max en bar og minst en suppe og en omelett pr. dag, cappucino og pudding, paella og sånne ting for resten. Også grønnsaker og sopp, da. Det vanskeligste å få ned er suppene, syns jeg,men til gjengjeld er de jo enkle å tilberede når man ikke er hjemme. Anbefaler da en liten teskje buljong som smaksforsterker. Det tilsetter jeg også i risotto, coscous osv.
Jeg syns den beste og mest "normale" omeletten er den med ost og gressløk, av de barene jeg har smakt syns jeg den med røde bær er best. Paellaen er bra, pastaen forferdelig.
Jeg lager sjololadepudding med 1 ss.ekstra kakao, fordeler den på 2 bokser og lar det stivne. Så lager jeg vaniljepudding med litt ekstra vanilje (fra helsekost) og fordeler over sjokoladepuddingen. Da blir det nok til 2 dager - nesten som sjokoladepudding med vaniljesaus.........
Nå skal jeg på seminar snart, 3 døgn, og da blir det spennende å se hvordan det skal gå å kombinere mine nye "sære" matvaner med hotellnormalen. Det må nok bli noen småbokser i veska med krydder og salatsaker.
Jeg tar de kosttilskuddene som jeg ble anbefalt på klinikken, er spent på hva de neste blodprøvene sier ang. det. Føler meg i helt grei form.
At det er så dyrt syns jeg er ganske motiverende i seg selv.
Og nå har jeg lagt bort de største buksene mine :-)

Mara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodietten Svar med sitat