Vis enkelt innlegg
Gammel 28-04-09, 23:23   #13
Fnutte
Medlem

Fnutte sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 50
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Sv: Min datter ble kalt tjukk i barnehagen

Sitat:

Du skal ta dette opp med lederen på avdelingen og si at dette er et problem for datteren din. Forlang at hun snakker med foreldrene til de barna som "mobber" henne. Dette er ikke bra og må jo komme hjemmefra. Unger på 5 år pleier ikke å bry seg om noen har litt mere mage enn andre.

Jeg har jobbet mange år i barnehage og slikt som dette må tas før det utvikler seg.

Ærlig talt. Hvis du har jobbet mange år i barnehage burde du ikke komme med slike ytringer som at dette må komme hjemmefra. Selvfølgelig kan det være tilfelle men slettest ikke fasiten.

Det er slett ikke uvanlig at 5-år gamle jenter gjenger seg sammen to og to og skviser ut andre, desverre. De kan si sånn som dette med du er tjukk, men det kan også være alt annet som er annerledes som at de har rosa joggesko mens hun som skvises ut har røde.

Dette krever oppegående pedagogisk personale som er med å lærer disse barna hva som er akseptert og ikke, og hvordan man skal oppføre seg mot andre.

I barnehagene nå snakker man mye om sosial kompetanse. Det er mye som ligger under dette begrepet. En del er dette med å kunne sette seg inn i den andres situasjon og velge dine handliger derfra. Men dette er det faktisk ikke like lett for alle å lære. Med andre ord vil det ikke alltid være nok å si sånn sier vi ikke, da vil det ofte bare komme en ny ting de vil si.

Det er ikke de som blir mobbet som det er noe feil med, men heller de som mobber som må utvikle sin sosiale kompetanse!!

til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat