Vis enkelt innlegg
Gammel 28-04-09, 20:45   #7
nomma
Seniormedlem

nomma sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 53
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Min datter ble kalt tjukk i barnehagen.

Opprinnelig lagt inn av Minni1, her.

Dette er ikke bra og må jo komme hjemmefra. Unger på 5 år pleier ikke å bry seg om noen har litt mere mage enn andre.

Dette er tanker jeg også har gjort meg, Foreldrene til disse to er omgangsvenner med oss, så det gjør saken ennå litt mer betent. Jeg vet selv at det ene paret ofte glemmer at "små gryter også har ører". Disse ungene har jo heller ikke eldre søsken. Tanken på at de sitter å snakker om at min datter er for tjukk sårer meg.

Kan hende jeg er ekstra hårsår siden jeg alltid fikk høre dette når jeg var liten. jeg var heller ikke overvektig bare litt rundere i kantene enn vennene mine. De komentarene jeg fikk når jeg var liten kom fra min egen familie og de sitter i fremdeles i dag. Jeg vil vel egentlig spare henne for å få ett så dårlig selvbilde som jeg hadde.

Tror kansje det beste blir at min samboer tar å snakker med fedrene, tror det har bedre effekt enn hvis jeg snakker med mødrene.
Vi skal også ta det opp med barnehagen.

Opprinnelig lagt inn av Mjauritz, her.

Dette er en vanskelig og ømtålig tema for oss voksne. Barn er jo som sagt veldig ærlige og brutale med hverandre. Hvordan gripe dette fatt, det er jo klart at det er sikkert ikke noe problem for barnehagen å ha som tema at man er ulike på utsiden - men er ikke sikker på at "ertingen" vil opphøre. Det er jo heller ikke noe mål at vi alle skal bli like. Jeg har en gutt som er kraftig, han kunne nok ha gått ned noen kilo. Jeg prøver faktisk å begrense matinntaket hans fordi jeg ser det nødvendig. Han kan godt spise middag hos mine foreldre for så å komme hjem og spise middag her hjemme. Jeg passer også på at han ikke spiser for mye brød/ pasta/ poteter. Prøver også å finne på tings sammen som gjør at vi holder oss aktive, sykkeltur, tur i skog, tur til lekeplass m.m Sikkert mange andre her med gode tips! Det som er sikkert er at det er vondt for en mor å se barnet sitt bli stengt ute av de andre, jeg kan godt tenke meg at jenter er verre enn gutter. Lykke til!

takk Mjauritz. Jenter er nok verre enn gutter ja. Men jeg synes det er tidlig å begynne i 5 års alderen. Datteren min fikk trampoline i helgen, så aktivitets nivået har økt drastisk de siste dagene Hun har værtfall to økter hver ettermiddag. En før middag og en etter

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg har en guttunge som går i 8. klasse, og som sannsynligvis IKKE kommer til å få noen karakter i gym fordi han har for stort fravær.

Han er av de ungene som vokser i bredden og i vekt FØR høyden. Sååå han er ganske blubben nå, og kort av vekst.. Dermed vil han IKKE ha gym sammen med de andre. Han har alltid vært veldig sterk i hele kroppen, og tynn, men nå klarer han ikke løfte sin egen vekt lengere; noe de fleste andre guttene klarer lett. Han vil heller ikke dusje sammens med de andre for han er tykk med sideflesk..(han sier det selv)

Han spør meg stadig vekk om ikke jeg kan spørre dere her på nettet om råd, men jeg vet jo at det er nok naturen som må gå sin gang. Puberteten må nok passere før jeg tør gjøre noen drastiske endringer, men jeg kjøper dette lettbrødet til ham, lager mat som jeg spiser selv, og prøver begrense alt på en minst mulig synlig måte. MEN så er han på besøk hos andre og der fråtser de.

Jeg har ingen råd til deg, jeg kan bare si at guttungen min er nok i samme bås som jenta di...

Hei Kanutten takker for sist
takker for svar. Vil bare fortelle om sønnen til en venninne av meg. Han hadde det akkurat som din sønn. Jeg traff ham da han gikk i 7.klasse. Neste gang jeg så ham var da han ble konfirmert, jeg kjente ham ikke igjen. Lang og tynn. Det hjalp jo selfølgelig ikke at han hadde farget håret svart (han er egentlig lysblond)

"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat