|
Sv: Beholde mest mulig av muskler
jeg tror at kroppen ikke ser forskjell på om man har et kalorioverskudd og om man har et lett kaloriunderskudd ved fettforbrenning. Fettet taes fra fettreservene, og avhengig om man spiser mye eller lite så fylles fettlagrene opp, eller ikke.
Etter trening trenger kroppen protein for å vedlikeholde musklene som er nedbrutt pga trening. Insulin bør være til stede for at proteinet skal taes opp av cellene, men protein øker insulinet, så protein er faktisk nok.
Likevel vil muskler etter trening ha en stor evne til å lagre unna blodsukker slik at å spise litt karbo også for å ytterligere få opp insulinet går bra. Man må prøve seg frem. Jeg merker ikke noe til karboen om jeg spiser mindre enn jeg lagrer unna, men merker noe på energi og forbrenning og apetitt om jeg spiser litt for mye. Da går det ut over fettforbrenningen, blir mer trøtt, vondt i hodet, fortere sulten, osv.
Styrketrening kan meget godt gjøres uten karbo, tøff utholdenhet blir mer lidende, men ingen dør av å bare gå på fettforbrenning.
Ja det kan meget godt funke forslaget ditt til diett. Det er bare å prøve. Men du kan også spise annet enn banan. Feks druesukker, honning, sukker.
Flere som kan mye mer enn meg som jeg håper gir deg råd, men sånn ca i bunn og grunn tror jeg det er som jeg forklarer.
|