Vis enkelt innlegg
Gammel 25-04-09, 00:12   #82
Sense
Medlem

Sense sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Sense er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Hei, kan jeg også være med?

Begynner i morgen - og hvor mange ganger jeg har sagt akkurat det orker jeg ikke tenke på.

Det vanskeligste i starten er frokosten. Jeg er sulten som en ulv når jeg står opp, og sånn har det alltid vært. Og med to barn som skal ha ordentlig frokost med grovbrødskiver, melk og det som hører til så er det så fort at jeg spiser det samme og så tenker jeg "jaja, nå har jeg spist for mange karbohydrater allerede, så jeg får begynne i morgen heller" og så skjer akkurat det samme dagen etter.

Jeg håper at jeg vil finne nok motivasjon her inne til å komme igang. Nå er det vår og varmt ute, og jeg går rundt og gjemmer meg i fleecejakke og regnjakke. Det må det bli slutt på.

Jeg og sliter med akkurat den... Men jeg har erfart at hvis jeg har noe klart i kjøleskapet f.eks en suppe, middagsrester fra i går e.l som er veldig raskt å bare varme opp, så er sjansen mye mindre for at jeg går på disse blemmene.

Dette klarer du!! Heng frem et klesplagg du vil inn i, et bilde av deg selv der du var fornøyd med kroppen evt. et bilde av en person du syns er fin, tenk på sommer og sol... kanskje en lekker sommerkjole, bikini... disse tingene motiverer ihvertfall meg. I tillegg til å skynde meg inn her og "henge" når jeg møter fristelser som for det meste skjer på morgen og kveld...

Jeg finner også motivasjon i å belønne meg selv ved visse tidspunkt. F.eks hver 5 kg, hver 10 kg osv. Da unner jeg meg en liten shoppingtur, noe nytt til huset, litt massasje el annen behandling.