|
Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst
Heisann jenter - jeg begynte rett på fase 3 for ca ett år siden med mål å gå ned fra 95-96 til 74 kg. Før hadde jeg prøvd mer generell lavkarbo. Jeg spiste ingen av produktene, bare mat fra lista, og jeg må si jeg strotrivdes på fase 3, både a,b og c. Etterhvert ble jo det hele tilpasset meg. Jeg trente jevnlig to-tre ganger i uka (yoga) pluss at jeg gikk mye på tur med hunden. I november var jeg nede i 78 kg, og ble overraskende gravid. Derfor måtte jeg øke litt på karbene i form av knekkebrød og sånt.
Men etterpå skal jeg nok tilbake igjen. Jeg ser ikke for meg å spise så veldig annerledes enn fase 3c i framtiden. jeg tror at vanlig Fedonkost, dvs fase 4 har for mange karbohydrater for min kropp.
jeg merker også at det er usedvanlig lett å ty til knekkebrød og lignende når du først åpner opp for muligheten!
Men jeg elsker mulighetene i fase 3c, med frukt, nøtter, cottage cheese, linser, bønner og sånt. jeg holdt meg unna potet, pasta og ris (dvs ris unte jeg meg en gang i mellom).
Det blir spennende å se hva jeg tåler etter ammeperioden. Nå tåler jeg ris og grov pasta ganske så bra, og har lagt på meg 5 kg på de 27 ukene jeg har vært gravid. Og alt dette er lokalisert til magen. Så jeg satser på at det går bra.
Så igjen - nyt tilværelsen i fase 3 - alt smaker jo så vanvittig godt når man ikke har spist det på en stund! 
|