|
Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst
Hei og hopp!!
Fase tre er delt i tre trinn, 3a, 3b og 3c. Jeg skal være ca 20 dager i hver.
I 3a legger du til ett måltid til med kjøtt/fisk o.l. og i tillegg en lavglykemisk frukt/bær. Du kan også legge til ett måltid med melkebasert protein hvis du vil.
I 3b fortsetter du som i 3a, men kan i tillegg spise 100g grønnsaker fra liste tre (bønner, erter, linser, gulerot m.m.) og 15 rå, usaltede nøtter eller mandler. Du kan også legge til en porson svært grovt brød eller knekkebrød hvis du vil.
I 3c kan du spise to porsoner frukt/bær, doble inntaket av nøtter/mandler (må innrømme at jeg har spist nøtter sidem dag en i fase 1...) og i tillegg kan du legge til en liten porson potet, pasta eller ris.
Når alt dette er lagt til, er du nærmest over i "normal drift" etter Fedon-prinsipper. Så fase fire varer vel resten av livet. 
Kurslederen min sier at etter endt Eurodiett er det ingenting du aldri mer kan spise, da må fokus være på valg. Hva putter vi inn? Hvor mye? Og hvor ofte?
Jeg tenker etterhvert å gå på et matlagingskurs hos Per Lauritz Lien som er kokk, og har vært ansatt hos Fedon Lindberg tidligere. Kunsten må jo bli å få til dette kostholdet uten at det føles som masse ekstra-arbeid!  
|