Vis enkelt innlegg
Gammel 22-04-09, 14:22   #6
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ulemper med ketogene dietter

Sitat:

Det første døgnet uten karbohydrater

Host. Uten karbohydrater? For det første, det finnes så vidt meg bekjent ingen diett som heter "ketosedietten", men det er da så ingen dietter, bortsett fra ekstrem Skaldemann som utelukker kh helt. Haha.
I og med at karbohydrater i f.eks grønnsaker utgjør mye mindre energi sammenlagt enn fett, så følte i alle fall jeg at på mitt laveste nivå på Atkins (20 gram kh om dagen) at jeg aldri i mitt liv hadde spist så mye grønt. Og jeg var veggis i åtte år

Sitat:

Det dannes urinsyre og dette gir økt fare for urinsyregikt.

Dette er jo en klassiker. Utrolig at folk fortsatt blander ketose og ketoacidose ...

Sitat:

Langvarig ketogen diett øker også faren for mange kreftformer, siden man spiser næringsmidler med innhold av kreftfremkallende stoffer. Samtidig spiser man heller ikke den maten som forebygger kreftfaren som fullkorn, belgvekster, frukt og grønnsaker.

Hvilke? Høh. Så vidt meg bekjent oppstår kreft på grunn av oksygenmangel i cellene, sånn at de muteres. Raske karbohydrater gjør gjerne sånn med kroppen. Og grønnsaker, ja. Det spiser vi da!

Dette er tullete pop-vitenskap, og vi har hørt det før. Det butter fortsatt mot de vedtatte sannhetene til Statens ernæringsråd basert på skeiv tankegang en gang på femtitallet. Men som Hamsun sa, om hundre år er allting glemt

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat