|
Sv: Ulemper med ketogene dietter
Morsom konklusjon på artikkelen (som er tips hvis du likevel skulle følge kuren)
"Husk å ikke holde på for lenge av gangen. Det er viktig at du har en dag i uken som du karber opp på. Da kan du skeie litt ut på kvelden med de karbohydratene du har savnet mest. Kanskje du er veldig glad i pizza eller is? Hiv innpå en gang i uken. Så kan kroppen fylle opp glykogenlagrene, og du øker forbrenningen litt etter en hard uke på diett."
-er dette for å være sikker på at man ikke får resultater på lavkarb? En ting er en "sommerdag", men en dag i uken med karbing opp? Vil ikke dette også gjøre at man går ut og inn av ketose hver uke? Høres ikke optimalt ut
Denne var også interessant:
"Ketosedietten gjør kroppen katabol (nedbrytende), og ikke anabol. Å bygge muskelmasse eller å bli sterkere er umulig. Det er en god ide å ta kreatin under dietten, for å opprettholde styrken."
-er dette noe som har så mye som et fnugg av sannhet? Jeg trodde fordelen med ketose var nettopp at man forbrenner fett og ikke muskler. Jeg føler meg hvertfall i mitt livs form. jeg har riktignok ikke trent styrke, men trener utholdenhet som spinning og jogging, og opplever ikke annet enn at formen blir bedre og bedre.

|