Nordsjørittet 2009
Heisann
E litt spent på om der e andre lavkarbere som skal sykle dettan rittet i år? Har syklet det før? Kunne tenkt mæ å dele litt tips og triks i oppbyggingen til løpet med flere.
Har blitt utfordret av søstern min som e sprek, sykla både birken og nordsjø. flere ganger før. Så nu har æ igjen 54 dager igjen på å komme mæ i form til å slå ho... alt annet vil være uutholdig å høre på ho fremover .
Startet så smått å sette fokus på å få ned vekta på sykkelen for rundt 7 uker siden, altså æ som sett på toppen. Starta på 125 kg og e nu nede på 115, så det hjelper absolutt. Tok skikkelig fart da æ starta på lavkarbo for 3 uker siden. Starta treningen for alvor i forrige uke, da det begynner å haste litt Også fått satt opp en treningsdagbok for å følge litt ekstra med.
Kom mæ på sykeln forrige onsdag for første gang og traff nånn tøffe bakka så det blei en del stopp, men kom mæ heim igjen iallfall. Nu etter 2 turer til e alt mye lettere allerede, så formkurven e bratt den første tiden her. Hentet MANGE minutter allerede på samme strekning. Men foreløpig e æ LANGT unna å komme mæ igjennom 85 km på hederlig vis.
Akkurat nå tenker jeg litt på hva som er smart å gjøre i dagen før rittet med tanke på å ha mest mulig krefter? Kjøpte i dag proteinshake til å ta etter treningen, med kun 0,6 karbs hvis æ ikkje husker feil. Håper det hjelper til enda mer trøkk i låran.
Andre som er igang til dette løpet, eller forsåvidt andre sykkelritt? Kunne vært greit å dele litt erfaring, spesielt for min del som måååå slå søstern.
Alt fra matprat til treningstips.
|