Vis enkelt innlegg
Gammel 20-04-09, 19:27   #44
danish
Seniormedlem

danish sin avatar

Medlem siden: May 2008
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Hvilket lavkarbokosthold/diett bør jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av Elisabeth33, her.

OI ..nå ble jeg usikker også...på OE..hva som er riktig å regne på?
Du skriver at for normale folk så gjelder kroppsvekt. Hva er normale da?
Jeg mener å ha lest et sted at karbo-grenser er MAX 50 g uansett om du regner den til å bli høyere.
Si at en person er 170 cm og veier 120 kg.

70x0.5 = 35 g karbo
70x1 = 70 g proteiner
70x3= 210 g fett
Eller blir det:

120 x 0.5 = 60 karboer. ...MAX 50 g!!
50x 2 = 100 g proteiner(skal være i forhold til karbo og ikke vekten din)
100 x 3 = 300 g fett(i forhold til proteiner)

Er noen av disse riktige?
Jeg personlig følger det siste forslaget..utifra vekten min og regner ut forhold proteiner og fett utifra karboene jeg kommer på.
Er det riktig tro?

Normale folk er de som har en grei kropp og lever Optimal ernæring som livsstil (ikke som slankeprogram). Kwasniewski har forresten en øvre karbogrense på 72 gram.

En person på 120 kg og 170 cm er overvektig. Derfor skal denne personen regne alt utifra sin høyde, ikke sin vekt. Og siden han er overvektig, skal han regne 0,5 X karbohydrat, ikke 0,8 X. Dette blir da altså 35 gram karbohydrat, 70 gram protein og ~210 gram fett. En tung kropp med lav høyde trenger ikke mye protein. Fettlager krever ingen protein for vedlikehold. Store kropper trenger ikke mye protein hvis mesteparten er fett. Det er derfor Kwasniewski bruker høyde, siden det ofte følger total kroppsmasse (utenom fett).

In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat