|
Sv: Hva sier dere til barna?
Opprinnelig lagt inn av Svane, her.
Elisabeth: jeg deler din filosofi. Viktig å trekke fram det positive ved hva vi gjør, uten å snakke nedsettende om mat som tross alt flertallet av befolkningen fortsatt spiser. Unger har jo lett for å ta det foreldrene sier som "den evige sannhet" og kan godt videreformidle det til hvem som helst, når som helst og hvor som helst, og det er ikke alltid at det er like populært. Men som foreldre har vi jo også et ansvar for å lære barna om sunt kosthold!
så enig med SVANE BRA innlegg der !
Tenk deg når min datter på 4 (som sier alt jeg sier) sier til mormor at hun blir sur og syk av å spise de potetene der eller det brødet, ... og mormor som fortsatt tror brød er det sunneste(og fett er farlig) hun kan spise vil nok ikke like det ...hun vil jo tro det har "tørna" for meg..lære ungen sånt da...
Da er det bedre at min datter sier: jeg blir så glad og mett når jeg spiser egg,bacon, og tomat. ..
"da skal du få det" sier mormor da..og er like blid .... vil du ha en brødskive til også?.. nei, sier min datter da.."da blir jeg så sur"
|