|
Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
Opprinnelig lagt inn av Solange, her.
Jeg har også måttet lage to forskjellige måltider, til gubben og sønnen min, og til meg. Men når jeg begynte på fase 2, ville mannen min ha den samme middagen som meg. Sønnen min på 12 år begynte plutselig å like stekt fisk, og bestilte isbergsalat som tilbehør (!!!) Dette er nye takter fra den kanten, så mye positivt kan skje hvis du bare lager din egen mat i stillhet og ikke maser!
Det var det jeg gjorde også med samboeren min. Han har et veldig usunt kosthold, men jeg maste ikke på ham. Lagde min salat først i fase 1, og i fase to så kunne jeg jo spise fisk og kjøtt igjen. Nå jobber han skift, så annenhver uke så spiser vi middag sammen. Det var når jeg kom i fase to - i andre uka i fase to at jeg lagde sunn mat til oss begge. Jeg kokte potet til han, men han sa - nei jeg spiser det du spiser. Så jeg eksperimenterte en del da. Jeg spiste jo masse sellerirot, og blomkål - mosa det sammen og kokte potet til han. For jeg vet han liker det 
Det ble fort en favoritt hos meg forresten. Koke sellerirot og mose det pluss litt pepper i. Skjær opp en hel paprika i "runde" hele skiver, stable de oppå hverandre, putt sellerimosen oppi og når den er full, så skyve den til siden så det ligger på tallerken. Liten dæsj til med sellerirotmos og en biff med salat ved siden av på tallerken så ser det delikat ut og det smaker godt også. Spesielt til biff.

|