Vis enkelt innlegg
Gammel 19-04-09, 10:08   #5
Fetpåmidten
Medlem

Fetpåmidten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Tre måneder i ketose og bare tre-fire kg

Opprinnelig lagt inn av Ramah, her.

Hei, jeg og kona har gått på samme lavkarbo-kur siden februar. Dette har vi gjort uten å lese noen bøker, bare få tips her inne. Vi er stort sett i ketose hele tiden. Jeg har (som tickeren under viser) hatt en strålende vektnedgang, mens kona har gått ned fire kg. Hun er selvsagt deppa og frustert av dette, og har nå sagt at hun gir opp.

Jeg har i dag bestilt Skaldemanns Spis deg ned i vekt for å prøve å hjelpe henne på riktig vei.

Men hvordan kan det ha seg at man er i ketose men ikke går ned mer enn fire kg på tre måneder??? Jeg tror hun spiser litt for lite fett, men ettersom vi ikke har hatt noen kur å følge er det vanskelig å gi henne de riktige tipsene.

Tror dere Skaldemann kan "redde" henne, eller er det noe annet hun heller bør prøve? Jeg mente Fedon kanskje kunne være bra ettersom jeg har inntrykk av at man da ikke er i ketose og det er litt mindre strengt mht carber.

1. 4 kg siden februar? det er jo ikke lite!!! Slutt å veie, bruk målebånd. Kg sier ingenting om kroppsammensetning.

2. Kona de er kvinne - det er stor forskjell på kvinner og menn

3. Husk alle helsefordelene hun fått som ikke syns på utsiden!

4. Tren styrketrening - da får hun opp insulinfølsomheten.

5. Kanskje: spis mer og spis mer fett. Kanskje ikke dumt å følge en bok - f.eks atkins, ketolyse.

6. Hvis dere mener alvor: LES "GOOD CALORIES, BAD CALORIES", av Gary Taubes. Lykke til

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat