|
Sv: Tre måneder i ketose og bare tre-fire kg!?!
Opprinnelig lagt inn av Ramah, her.
Men hvordan kan det ha seg at man er i ketose men ikke går ned mer enn fire kg på tre måneder??? Jeg tror hun spiser litt for lite fett, men ettersom vi ikke har hatt noen kur å følge er det vanskelig å gi henne de riktige tipsene.
Tror dere Skaldemann kan "redde" henne, eller er det noe annet hun heller bør prøve? Jeg mente Fedon kanskje kunne være bra ettersom jeg har inntrykk av at man da ikke er i ketose og det er litt mindre strengt mht carber.
Hun har gått ned 4 kg på 3 mnd sier du. Hvor mye skal hun ned da?
Det kan godt være at hun har spist for lite fett i forhold til karbo og protein. Les denne tråden (vet den er lang):
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=6757&page=4
For min egen del har jeg spist alt for mye protein. Når jeg kutter på den (i tillegg til karbo) så går jeg ned. Men for å bli mett, eller "ikke sulten" er det veldig viktig å få i seg nok fett.
I energiprosent bør du i følge Skaldemann ligge på 5-20-75 (karbo-protein-fett). Jeg har forsåvidt fulgt det og hatt lite nedgang, men etter jeg leste denne tråden med OE og kutta ned på proteinet så går det faktisk nedover på vekta.
Sorry, ble litt rotete skrevet, men ta deg tid til å lese den tråden jeg linket til

|