Vis enkelt innlegg
Gammel 18-04-09, 18:29   #20
Chantelle
Medlem

Chantelle sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Hvilket lavkarbokosthold/diett bør jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av Iselilja, her.

Takker så meget for all hjelp.

Finnes det noen oversikt over protein/karbohydrat/fett-forholdene i alle kostholdene omtalt her på forumet? Jeg har forsøkt å søke, men fant ingenting. En slik sammenligning ville vært oppklarende!

Foreløpig er det Lindberg, Optimal Ernæring og South Beach som virker intressante. Skaldemann ol. blir for ekstremt for meg. Men jeg er litt forvirret over at Lindberg blir omtalt som ikke sunt nok.
Og en annen ting jeg stusser over, er fett. Trodde ting som selolje og rapsolje var det optimale, men ser at mange mener det rett og slett er farlig?

Hva med en Lindberg-inspirert diett, bare med mer fett?

Hei. Har tenkt litt på det jeg skrev sist om fedon
Fedon er perfekt for de som trener mye
Fedon er perfekt for barn
Fedon er perfekt for friske mennesker som vil være sunnere og justere blodsukker litt bedre og holde seg friske

Fedon er IKKE den beste dersom du er overvektig og/eller har noen diagnoser/sykdommer eller noen særlige helseplager. Du bør altså være ganske frisk og da er Fedon veldig bra tror jeg. Hvis du er syk/har plager må det "sterkere" saker til! Fedon gjør deg ikke sykere, men å snu en sykdom med det vil nok ikke være effektivt nok.
Da må du høyt opp med fettet og kan ikke kalle det Fedon lenger. for å komme så høyt opp med fett, må du ned med karbo og proteiner.

Fedon-inspirert med litt høyere fett høres fornuftig ut synes jeg utifra at du høres ut som en frisk person som er interessert i trening og ikke har så mye overvekt. Dersom vekten skulle øke på dette er det bare å gå ned på karboene dine og muligens proteiner(hvis du overdriver der)
Lykke til uansett

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat