Sv: Eurodietten- og over 30 kg ned
Jeg er veldig fornøyd med opplegget rundt eurodietten . Startet opp 27. februar og har nå gått ned ca 10 kg, skal ned ca 40 til. Dette er som Solange sier en kur som skal hjelpe oss i gang med å legge om kostholdet, og det jeg liker best er det strenge regimet denne kuren har i både fase 1 og 2. Du slipper på en måte å tenke, kuren bestemmer hva du kan spise. Nå når jeg er i fase 2 raser ikke vekten like fort nedover, men dette hadde legen min vært nøye med å understreke ved siste kontroll - hvis ikke tror jeg nok at motivasjonen hadde forsvunnet. I fase 1 gikk jeg i snitt ned 2 kg pr uke i rent fett (4 uker), men gikk opp nesten 1 kg i muskler disse ukene. Nå i fase 2 har jeg et gjennomsnitlig vekttap på rundt 1 kg pr uke.
Vi har nok alle produkter i ED som vi ikke kan fordra, men selv har jeg funnet 2 frokostprodukter og 3 lunch/middagsprodukter som for min del går helt greit å spise. Kan ikke utstå disse barene, men har valgt å kjøpe soyanøtter og sjokoladekjeks som er i dietten og bruke som mellommåltider. Jeg synes faktisk kjeksene er så gode at de burde vært i salg på vanlige butikker . Er også blitt flink til å spise grønnsaker (kokt, grillet, i form og stekt), og hvis jeg enkelte dager har hatt behov et ekstra måltid har jeg gjerne lagd en grønnsakssuppe eller salat.
Mine beste tips for dere som er i ferd med å starte på ED er;
- bruk krydder, olje og tillatte grønnsaker for alt de er verdt 
- første gang du bestiller produkter, kjøp kun noen få produkter og bare 1 pk av hvert produkt
- drikk masse vann og spis mye grønnsaker
- husk salt!
Heier på dere alle 

|