Vis enkelt innlegg
Gammel 17-04-09, 18:33   #19
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ta tran for å få opp fettinnholdet i kosten?

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Nei, det er ingen kjemisk forskjell, bortsett fra at delfiafett har mindre umettet fett og salisylat (som mange reagerer på). Det kan være bittesmå mengder løsemidler i delfiafett, men mest sannsynelig så lite at selv ikke superfølsomme personer vil reagere.

Det er rart at du reagerer på delfiafett. Det er i utgangspunktet tryggere enn cocosa og palmeolje. De mellomlange fettsyrene gir ofte en varm følelse i kinnene, men sjeldent utmattethet. Samtidig kan det hende at du spiser delfiafett med noe annet du reagerer på. Dette er sannsynelig, siden du nevner herdet palmeolje, som aldri finnes fritt, men sammen med andre ingredienser. Og så videre. Det kan også hende at produksjonen er forurenset av noe du reagerer på.

Mulig det er noe i produksjonen, jeg vet ikke, men både mamma og en av søstrene mine reagerer også på delfiafettet. Nå har vi ikke prøvd andre typer delfiafett ( altså andre merker i vanlig handel), så det er godt mulig det er et eller annet fra produksjonen.
Jeg bruker delfiafett i kaker en sjelden gang, eller i konfekt, men ikke til å steke i til hverdags el.l.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat