Vis enkelt innlegg
Gammel 13-04-09, 18:46   #772
trulte
Juniormedlem

trulte sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Kongsvinger kommune
Alder: 63
trulte er ny på veien

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei.
Så var jeg her igjen.
Det er fem år siden jeg gikk på mitt første Fedon-kurs, noe som forandret livet mitt ganske radikalt den gangen. Jeg kom aldri ned til målet mitt, men spiste sundt, følte meg vel og hadde det ganske bra. Hadde allerede den gangen fibromyalgi, og hadde hatt det noen år, men da ble det bare ansett som "svada" av både fastlege og omgivelser.
Til tross for ganske kraftig vektnedgang fikk jeg mer og mer problemer med knærne mine, noe som skyldes total artrose i venstre kne viste det seg. Ble operert i 06, og siden den gang har alt gått nedover og oppover. Kneet er og forblir ødelagt, med de smertene og ulempene det medfører. Fibromyalgien har tatt mange steg i feil retning, og er for øyeblikket invalidiserende. Har i gode perioder trimmet og prøvd å holde meg i form, men akkurat nå går det ikke. Røykestopp for ett år siden har også gjort sitt, uten at man skal "skylde" på det.
Vekten...for å si det enkelt har jeg aldri veid mer. Jeg vet faktisk ikke hvor mye, for jeg orker ikke å gå på vekten. Men jeg orker ikke mer!
Nå er jeg her. Jeg har plukket frem alle mine bøker og hefter. Jeg skal over på ett kosthold som jeg vet er bra for meg, og som gjør godt i en vond kropp.
Jeg kommer tilbake med mer fakta etterhvert som jeg orker.
Foreløpig er skrittet stort nok å skrive her.

har alltid noe å more seg over
trulte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat