Vis enkelt innlegg
Gammel 13-04-09, 15:43   #23
Chantelle
Medlem

Chantelle sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Ingen bedring av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Hei Elisabeth33
Du skal ignorere følelsen av å være masete når det gjelder legen din - han/hun er der for å hjelpe deg med helsen din og svare på spørsmål du måtte ha. Selv har jeg valgt å finne meg en lege som ikke deltar i fastlegeordningen, men som til gjengjeld er mye mer imøtekommende og i tillegg ser på sammenhenger mellom de ulike problemene jeg har. Må betale mye mer for en time, men så opplever jeg at utbyttet er mye større. Det eneste jeg bruker fastlegen til, er hvis jeg trenger å fornye en resept og andre enkle "ting".

Min innstilling til det norske helsevesen (bare navnet helseVESEN gir negative assosiasjoner! ), er generelt negativ. Slik jeg opplever dagens helsesystem, så behandles vi for de symptomene som er tilstede i det øyeblikk vi blir undersøkt. Mens årsaken til symptomene, eller sammenhenger mellom ulike symptomer ser ut til å bli skjøvet til side.
Sorry - ble nok et lite utbrudd her ser jeg , men det viktigste vi alle kan gjøre for helsen vår er å stille krav til legen. Spør, grav, forlang - be om utskrift av journalen din med alle blodprøver og kommentarer som legen har skrevet. Dette har du krav på!

Jeg får også negative grøsninger av det norske helsevesen jeg vet jo at jeg har krav på dokumenter, spørre og grave hos legen.. men du blir mottat som en psykriatisk/hypokonder pasient når de ikke finner ut av årsaken og jeg ser jo på legen at han blir småsur og irritert på at jeg blander meg inn(kommer med forslag til årsaker etc...)..som feks kosthold, kvikksølv, candida, ME...han rister bare på hodet og spør om jeg vil ha psykolog... og om det er slitsomt å være alenemor.. Bytte lege? nope..jeg har nettopp gjort det...for 4.gang.. har akkurat flyttet bosted også..nå skal jeg til utredning så da skjer det noe såfall...men skal spørre han om journal på blodprøver som er tatt tidligere... kan jo være noe å sjekke opp der....Men foreløpig holder jeg meg til at jeg får får lite mettet fett i kosten...at det er det som skaper mye av problemene her

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat