Vis enkelt innlegg
Gammel 12-04-09, 14:07   #56
Bee
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 44
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Er det noen LCHF'ere her?

Opprinnelig lagt inn av nalana, her.

Ikke forelå, bare snik-innfør. Sikker på at de ikke merker noe annet enn at du er blitt en mye mer spennende kokk!

Hvis du har lest denne tråden ordentlig, håper jeg du tør slutte å stresse med denne pinnetissingen. Jeg har selv erfart at dette med inn og ut av Ketose ikke betyr noe som helst. Tidligere erfarte jeg det på den teite måten at jeg stadig sprakk og begynte på nytt igjen etter noen måneder. Dette har jeg idiotisk nok sikkert gjort i nærheten av 10 ganger i løpet av en 6 årsperiode eller noe slikt.
Nå går jeg inn og ut av ketose sikkert hele tiden, men nå på den gode måten. Jeg har funnet det kostholdet jeg skal leve på resten av livet, og siden jeg sikkert varierer mellom 15 - ca 70 karbohydrater pr dag er det naturlig at jeg går inn og ut av ketose hele tiden. Måler aldri. Ser ingen vits i det, så lenge jeg stoler på at det er ok, og så lenge jeg går ned i vekt som jeg skal. Har det selvfølgelig forøvrig også helt utmerket både helsemessig og trivselsmessig med dette kostholdet.
Så om man er i ketose når man følger en LCHF livsstil kommer an på hvor høyt man velger å ligge på karbene og hvor lav toleranse man har for dem. Hvis man helst vil være enten ute eller inne av ketose, så får man ta seg bryet med å finne ut hvor mange karber man trenger for dette, selv bryr jeg meg ikke, men regner med at jeg er mest ute, siden jeg vanligvis grovt regner på å spise mellom 36 og 72 karber pr dag.

Akkurat som om det var jeg som skulle skrevet dette.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat