Sv: Lavkarbo-ikke for tynne..... klikk.no
Opprinnelig lagt inn av achillea, her.
Tror du leser artikelen litt anderledes enn meg. Slik jeg leser den er ketogent kosthold bra, så lenge en skal ned i vekt, men i stabliseringsfasen og vedlikehold bør mengden mettet fett reduseres. Det er vel egentlig det samme som vi alle tenker??
Vi spiser mye fett når vi vil ned og så øker vi litt med bra karbohydrater og minsker på fettet når vi nærmer oss målet.
Det er mange som ikke tenker sånn også. LCHF-bevegelsen i sverige består av mange som vil leve på et lavkarbo/høyfett-kosthold resten av livet fordi de har det bedre på et sånnt kosthold. Jeg tror selv også at jeg kanskje ikke kommer til å endre så mye på hvordan jeg spiser, og beholde fordelingen som den er nå for alltid. Jeg tror vi er flere på forumet som har den innstillingen.
Kostdoktorn
Annika Dahlqvist
Det pågår en ganske intens debatt i nabolandet vårt der det går frem at det finnes lite eller ikke noe bevis for mettet animalsk fetts farlighet! For meg blir det nok LCHF for life, jeg ser ikke noen grunn til å øke spesiellt mye på karbohydratene igjen noensinne, kanskje med unntak av en og annen utskeielse.
Talande bevis er også en kjempebra blogg der alle slags mennesker som har det bedre på LCHF skriver inn, og det er faktisk mange normalvektige som velger å leve på den typen kost. Jeg føler nå at jeg vet at det er karbohydratene og ikke fettet som er dårlig for meg, og jeg ser ingen grunn til å innføre dem i livet mitt igjen.
|