Vis enkelt innlegg
Gammel 09-04-09, 14:09   #20
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan avslutte?

Hei

Både Fedon sitt kosthold og Etter Slankekuren er kosthold for hele livet og ikke tenkt som noen kur. Det er litt forskjell i tilnærmingen, men begge opplegg er "generell lavkarbo".
Jeg er jo inhabil her, men Fedon er for meg litt mer Gresk og kjører med GI-og GB- lister. Mange liker det, og det fungerer.
Etter slankekuren er mer Norsk og bygger mer på egenforståelse og innsikt i valget av maten, i tillegg er betydningen av vitaminer og mineraler sterkt vektlagt.

Når man skal slutte med Ketolysekuren anbefaler jeg GRADVIS økning av mengden av karbohydrat. Kroppen har vært nesten uten karbohydrat i mange uker og er ikke klar for plutselig belastning med store mengder raske karbohydrater. La kroppen få litt tid på seg til tilpasse seg flere karbohydrater i kosten.
En økning på 5 gram/uke kan være passe. Samtidig reduseres fettmengden og det er nå viktig med synne fettstoffer (oljer fremfor stive fettstoffer)

Vennlig Hilsen
Torkil P Andersen

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat