Vis enkelt innlegg
Gammel 08-04-09, 16:20   #28
trillian78
Seniormedlem

trillian78 sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 47
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Sitat:

Generelt viser studier at økt karbohydratinntak gjør det nødvendig med større mengder vitaminer fordi kroppen ikke klarer å ta dem til seg eller skiller dem ut. For oss lavkarbomennesker er det ikke like viktig. Noe å tenke på før du går amok i apotekets kostholdshyller?

Dette var veldig interessant!

Jeg har alltid spist mye grønnsaker, mat laget fra bunn og lite junk. Og jeg har alltid vært overbevist om at jeg har fått i meg nok vitaminer og mineraler på den måten. Jeg tenker at dersom ikke kroppen får de næringsstoffene den trenger gjennom et variert kosthold bestående blant annet av rikelig med grønnsaker, bær, nøtter, kjøtt og fisk, så har naturen gjort en ganske dårlig jobb med tilpasningsdyktigheten til kroppen vår. Nå er det kanskje sånn at moderne produksjon av grønnsaker og frukt med kunstgjødsling, innhøsting før de er ordentlig modne, langvarig lagring etc. gjør at næringsverdien ikke er den samme som før, men uansett så tenker jeg at det får det være grenser for hvor dårlige forutsetninger kroppen har for å få i seg tilstrekkelig med næringsstoffer med den tilgangen vi har til mat. Det blir jo selvfølgelig en helt annen historie hvis man stort sett lever på loff med sirup på. Eller hvis man har en sykdom som påvirker opptaket av vitaminer og mineraler.

Det var bare min personlige mening, uten at jeg underbygge det med studier av noe slag

Men magnesiumen min, den MÅ jeg ha Ingen regel uten unntak Men det er jo veldig greit med magnesium, for leggene mine sier i fra hvis jeg trenger det