|
Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!
Historien min:
Jeg hadde aldri før i livet vært overvektig, men la på meg 30 kg som følge av svangerskap med høyt karboinntak og et ellers veldig stillesittende liv pga vannvittig hemmende bekkenløsning, allerede fra uke 12.
Jeg gikk fra 60 til 90 kg i løpet av de 9 mnd. Så virkelig frem til at kiloene skulle rase av meg som følge av amming, som jeg hadde hørt mange snakke så mye om. 
3 dager etter fødsel veide jeg 74 kg. Jeg amma for livet, men av en eller anna merkelig grunn, (Les: Ostepop) gikk jeg bare oppover på vekta.
Da tallet nærmet seg 80 begynte jeg og få panikk, men selv om jeg kutta ut min "elskede" venn Cheez Doodle, så fortsatte vekta og bevege seg oppover.
Da den stoppet på 83 i april 2007 var jeg så heldig at jeg listet meg inn her og leste om Optimal Ernæring. Det var et litt vanskelig prinsipp syntes jeg, mest fordi jeg hadde det alt for travelt, og bare ville begynne og gå ned i vekt med en gang, og orka rett og slett ikke og sette meg så alt for mye inn i det. Likevel gikk jeg ned et par kilo på kort tid.
Så leste jeg om Ketolyse, og bestemte meg for og kjøpe boka, og virkelig sette meg inn i dette.
Fikk boka i posten og leste gjennom den samme dag. 
17. april begynte jeg for fullt. Jeg var helt overraska over hvor enkelt det var, og over den raske vektnedgangen. I løpet av 4,5 mnd hadde jeg tatt av 20 kg.
Deretter gikk det veldig opp og ned. Jeg stressa med nedgang, og skeiet ofte ut.
La på meg 10 kilo, gikk ned 10 kg, la de på meg igjen osv.
I januar i år (2009), bestemte jeg meg for at nok var nok, og tok et aldri så lite oppgjør med meg selv.
Nå var det livsstilsendring som gjaldt. Ingen kur, ikke noe slankel på er stress. Nå skulle jeg ha det godt med meg selv, og den eneste måten og få det til på er LCHF-kost.
Siden da har jeg rast ned 13 kg, og totalt nedgang er 26 kg og jeg er slankere nå enn jeg var lenge før jeg ble gravid. Merkelig så fort vekta bevega seg når jeg ikke tenkte over det. 
Nå kommer jeg aldri til og gå over til noe høykarbokosthold ever again.
Lever hovedsaklig etter LCHF-prinsippene, men kan godt ta noen gulrotbiter eller et bittelite kakestykke ved spesielle anledninger. Før ville jeg ikke kunne gjort det uten en total sprekk, men nå er jeg så klar på hva jeg vil med kroppen min, og hvordan jeg skal pleie den best mulig, så det er null problem og fortsette med lavkarbo etter en liten kakebit. 
Jeg er VELDIG fornøyd! 
|