Vis enkelt innlegg
Gammel 07-04-09, 08:08   #5
achillea
Medlem

achillea sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Jæren
Alder: 53
achillea er ny på veien

Sv: Lavkarbo når man reiser mye

Min erfaring med reise og lavkarbo er variert, siden jeg bor på hotell og ikke ar muligheter til å lage maten selv.

Norge går kjempegreit. Utrolig mye å velge i til frokost på hotellene, lunsj spiser jeg hos kunder og der er det som oftest salat å velge i. Mellommåltider - nøtter, babybel-ost, Atkinsbar og cherrytomater.
På resturanter er det lett å få en blandet salat eller ekstra grønsaker på siden fremfor potetvarianter. Jeg har ikke brydd meg om sausen siden det er små mengder en får med allikevel.

I Frankrike slett jeg veldig med maten. Frokosten på hotellene jeg har vært er en vits, men overlevde på eggerøre og bacon. Lunsj gikk forsåvidt greit siden vi gikk ut å spise. Fikk som oftest tak i en salat. Mye creperier i området vi var i. Middag lurte en til på et vis, men det var ikke lett å leve lavkarbo, selv om en prøvde.

USA kan og være en prøvelse, når en skal spise alle måltidene ute/ på hotellet. Frokost på hotellene er en vits. Jeg endte opp med å spise en bolle med frukt eller en blåbær-bagle på jobb. Igjen mye salat til lunsj i jobbkantinen og be om å få salat som siderett til kjøtt/fisk. Jeg var i Texas, men det kan være anderledes andre steder. Min rednignsmat den gangen, var før lavkarbo, ble subway, siden en kunne kontrollere hva som ble lagt på. Siden mange av hotellene ikke har kjøleskap på rommene er det begrenset hva en klarer å oppbevare over tid.

Start Ketolyse - 87.1 kg (29/9-08) --- 78.5kg (juni-09), Restart 25/1-10 - 81 kg - nå 78.6 kg (31/03-10)
achillea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat