Vis enkelt innlegg
Gammel 05-04-09, 22:06   #24
Hild
Juniormedlem

Hild sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bergen
Alder: 66
Hild er på en erverdig vei

Sv: Spiser du lavkarbo bare for gå ned i vekt?

Jeg må innrømme at vektreduksjon var årsaken til at jeg tok kontakt med Fedon-klinikken. Men etter det første besøket der, da jeg fikk forklart hvordan karbohydratrik mat fungerer på kroppen, har jeg ikke hatt lyst til å spise mat med mye karbohydrater. Jeg har derfor vært ganske konsekvent siden jeg begynte med dette kostholdet. I begynnelsen var jeg nok litt asosial, vegret med å spise mat jeg ikke hadde "kontroll med". Dette har heldigvis bedret seg, og nå prøver jeg å gjøre det beste ut av det; dvs. å velge bort den maten som inneholder mest karbohydrater. Jeg har som regel også med meg et lite "kriselager" i ryggsekken; nøtter, gulrøtter, knekkebrød, eurodiettbarer osv...

Jeg har tenkt på hvordan det vil bli når jeg har nådd idealvekten min. Jeg er helt sikker på at jeg vil fortsette å spise lavkarbomat, ikke pga. vekten men fordi dette kostholdet er bra for meg. Dette er mitt normale kosthold nå! Jeg trives også godt med dette kostholdet, har egentlig aldri spist så mye god mat som jeg gjør nå!

Hild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat