|
Sv: Spiser du lavkarbo bare for gå ned i vekt?
Jeg begynte med lavkarbomat uten vektnedgang som motivasjon. Jeg har migrene og har etter lang tids kartlegging sett at min migrene trigges av blant annet raske svingninger i blodsukker+ at vann samler seg i kroppen hvis jeg spiser bestemte typer mat. Jeg har også hatt et ganske enormt søtsug tidligere som jeg syntes var problematisk. Det har hjulpet meg veldig å legge om kostholdet. I stedet for å ha 8-9 migreneanfall på noen måneder har jeg hatt 2. Jeg har heller ikke hatt det enorme behovet for sjokolade og søtsaker som jeg har hatt tidligere. Jeg er fremdeles i utprøvingsfasen og har heller ikke vært på noen kur som innebærer ketose. Jeg følger omtrent fedons prinsipper og det passer meg nok bedre enn en del av de andre filosofiene. Jeg har gått ned 5 kg i vekt denne tiden. Det er å anse som en bonus (var 9 kg overvektig), men det har ikke vært motivasjonen for kostholdsomleggingen. Jeg tror jeg kommer til å fortsette med dette kostholdet. Det koster meg ikke noe å spise slik mat, men jeg kommer nok til å prøve meg litt fram i forhold til hvor mye karber kroppen min kan takle uten at det skjærer seg igjen.
|