Vis enkelt innlegg
Gammel 30-03-09, 08:40   #47
Thorwald
Medlem

Thorwald sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 55
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Vi burde organisere oss!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg må jo presisere at jeg ikke har noen hellig overbevisning. Jeg har alltid lest både tesene og antitesene. Men jeg prøve å gå så mye i dybden av alt jeg lærer, om noe høres alt for fantastisk ut, så går jeg videre for å se hva annet som er sagt og skrevet. Og selvfølgelig, jeg kan kjenne på meg selv hva som er godt for meg og ikke, men igjen så er ikke jeg en fasit, fordi de forskjellige kroppene har forskjellige behov.
Men jeg tror vi har mange etablerte 'sannheter' som trengs å utfordres!

Når det kommer til trådens opprinnelige agenda, så synes jeg virkelig at det er en god idé å organisere oss, ikke for å styrte staten og deres kostholdsråd, men for at nettopp få mer seriøs og anerkjent forskning på karbohydratenes virkning på kroppen.
Det er så utrolig irriterende hver gang det kommer en ny forskningsrapport som ryster litt i de anbefalte kostholdsrådene, og så er det alltid kommentert fra staten at "jo, dette er jo interessant, men vi kommer ikke til å endre de anbefalningene vi har". Jeg vil snart høre "dette er jo interresant, dette kommer vi til å ta med i de neste vurderingene av hva vi vil anbefale". Og ikke minst, at noen snart kan innrømme at "forskjellige kroppen, forskjellige behov!"

Her oppsummerer du temmelig bra det som jeg mener om denne saken. I tillegg er det jo verdt å nevne at dersom den generelle holdningen i det brede lag av befolkningen skal endres, så bør jo dette skje basert på at fagfolk dokumenerer effekten av de forskjellige kostholdene. Lavkarbo må jo aldri bli en ny religion som skal tvangsinnføres koste hva det koste vil. I tråden fremkommer det også "konspirasjonsteorier" hvor det kan tolkes som om planetens forskere er mer intressert i å fremme sine egne syn ved å bevisst eller ubevisst manipulere forskningsdata og/eller konklusjoner. Dette skjer sikkert, men jeg nekter å tro at dette er konsensus. Forskerne har helt klart en jobb å gjøre mht. dette, og jeg tror deres ærlige ønske er å bringe frem viten, og som lavkarbonist ser jeg frem til det. Selv om konklusjonene måtte være annereledes enn hva jeg personlig måte ønske/drømme/håpe på! Amen...

Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat