|
Sv: Panikkangst & tankefelt-terapi
Så utrolig rart at jeg skulle se denne tråden akkurat idag!
Jeg har lenge vært plaget med en uforklarlig slapphet og sykdomsfølelse av varierende grad, noen dager ødelegger det virkelig 100%, andre dager er fine. Blodprøvene mine er fine, og fastlegen min mente at jeg måtte utredes videre dersom blodprøvene var fine. Men idag har jeg plutselig fått en ide om at dette kan være psykisk?? Fysiske symptomer såklart, men psykiske årsaker? Vet ikke om jeg kan kalle dette panikkangst, for kan jo ha denne sykdomsfølelsen i flere dager i stress, innimellom så ille at jeg bare må ligge rett ut. Men merker at jeg får angst når jeg har dette, for jeg aner ikke hva det er og syns det er skikkelig ekkelt..
Generelt kan jeg si at jeg er en perfeksjonist, jeg tenker og grubler mye, er redd for mye, har nok sykdomssangst, men kan også få angstsymptomer som hjertebank og pusteproblemer uten at det egentlig er noe grunn til det. Kan dette føre til at jeg får fysiske reaksjoner som slapphet og merkelig sykdomsfølelse? Ikke influensafølelse, men sånn virkelig slapp som gjør at jeg blir redd, som gjør at jeg ikke klarer å stå på bena til tider.. kan også bli svimmel iblant..
Hva tror dere? Er det noen av dere som kjenner seg igjen i dette?

|