Vis enkelt innlegg
Gammel 22-05-04, 18:21   #5
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

HELDIG GRIS !

Tviler ikke på at du fremdeles er i ketose. Har lest et sted (finner ikke tilbake) at kroppen noen ganger ikke "oppfatter" at du har spist karber om det skjer innenfor et kort tidsrom.

a) At du HAR vært ute av ketose, men at du er raskt tlbake uten å ha merket det. Eller
b) At kroppen ikke har "oppfattet" at du har spist det du har spist enda, - og at du vil gå ut av ketose senere.

Noen mennesker er i ketose (utslag på stix) og tar ikke av uansett hvor mye/lite de spiser. Noen er aldri i ketose (ingen utslag på stix) og tar av jevnt hele tida. Jeg har prøvd å fortelle at stixen bare er en indikator på at du har ketoner i urinen. Enten har du ketoner eller så har du ikke. Ketoner lagres ikke. Om du har vært i ketose i 6 mnd har du ikke MER ketoner enn du hadde etter 1 uke. Fargen på ketostixen kan bety mange ting og forteller ikke om du tar av eller ikke. Jeg spiste nærmere 100 gr karber 17. mai, men var aldri ut av ketose. Dette betyr IKKE at jeg tar av.... Har ikke tatt av noe side jul, men har vært i ketose hele tiden. Og jeg har IKKE juksa ! Har ligget mellom 18-25 karber hele tida. Ånden min og fargen på tisset viser at jeg er iketose, men jeg kan ikke skjønne hvor kroppen tar fettet den forbrenner fra !

Tror ikke du har ødelagt 2 uker på induksjon, men drikk mye vann !! OM fettforbrenningen din allikevel har stoppet opp er det bare en dag eller to !

Nøtter og bær har både med antall karbohydrater og innvirkning på blodsukker og insulin å gjøre. 100 gram jordbær har i følge Fitday 5 net karber. Det er ikke mye jordbær i 100 gram !! Tenk deg 1/2 kilos kurv.... Jeg har målt/prøvd og det ble en stusselig skål syns jeg. ferdig renset 1/4 av kurven !

Macadamianøtter har også 5 net karber pr 100 gram. (En liten blå boks fra den lille nøttefabrikken er 90 gr). Mange opplever at nøtter (også mandler erc) stopper vekten. Vet ikke hvorfor, det bare skjer....

5 net gram er kanskje ikke mye, men når du har 20 pr dag er det over 1/4. Derfor skal du ikke ha det under induksjonens 20 !!