Vis enkelt innlegg
Gammel 07-04-05, 09:30   #5
Marianne
Livsdesigner

Marianne sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Jeg har savnet veldig en komplett oversikt over de ulike diettene.
Litt generelt (og med min noe mangelfulle kunnskap) får jeg dette resultatet når jeg sammenligner de ulike diettene/filosofiene:

1)
Mye Fett/Mye protein/Veldig lite Karbohydrater
Eat

2)
Mye Fett/Moderat Protein/Veldig lite Karbohydrater
Atkins Induksjon
Ketolysedietten

3)
Moderat Fett/Mye protein/Lite Karbohydrater
Lindberg
Montignac (m.unntak av karbohydrater til frokost)
Sone

4)
Moderat Fett/Moderat Protein/Lite Karbohydrater
Atkins Vedlikehold

5)
Lite Fett/Mye protein/Lite Karbohydrater
Eurodiett = Mye protein/Lite Fett/Lite Karbohydrater
South Beach fase 1

6)
Lite Fett/Mye protein/Moderat Karbohydrater
South Beach fase 2

Som jeg forstår det :

Jo mer fett - jo mindre karbohydrat
Dietter fungerer så lenge man ikke blander mye karbohydrater med mye fett

Hva man velger kommer an på om man ønsker å redusere fett eller øke muskelmasse
Som jeg forstår, vil diettene med Mye fett og Lite Karbohydrater (1 og 2) være best på fettreduksjon. Det samme med Lite Fett / Lite Karbohydrater (5)

Dietter med Moderat Fett og Lite Karbohydrater (3 og 4) øker muskelmasse, men fettreduksjonen går saktere. Jeg tror også dietter med Lite Fett /Moderat Karbohydrater (6) kommer inn her, selv om jeg tror denne er mindre effektiv.

Det eneste jeg er usikker på, er proteinmengden. Vil diett med mer proteinmengde i større grad øke muskelmassen? (nille, nille, nille!!!)

(Når det gjelder all informasjonen jeg tror jeg har fått riktig her - Correct me if I'm wrong (nille ))

Dette synes jeg er kjempeviktig og kjempe-interessant!!!

marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat