Vis enkelt innlegg
Gammel 22-03-09, 22:55   #11
Minni1
Seniormedlem

Minni1 sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 54
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Lei av å være overvektig!

Opprinnelig lagt inn av Susanne, her.

Generelt syns jeg det virker så stress å følge en filosofi 100%, stress med å vite hva man skal handle til en hver tid og stress med nye oppskrifter. Er sykemeldt med muskelsmerter så orker liksom ikke så mye styr.. men så får jeg se hva jeg skal gjøre da.. er litt uengasjert nå må jeg innrømme

Jeg var veldig redd for at det skulle bli mye styr å holde meg til en filosofi, men har erfart at det er faktisk enklere. Jeg har funnet meg noen få basis oppskrifter og matvarer som metter godt og det viktigeste, jeg liker det.

Når jeg følger en filosofi så er det mye lettere å finne ut hva jeg skal spise og jeg bruker mye mindre energi på mat nå enn jeg gjordet tidligere.( Og jeg har lengre perioder hvor jeg omtrent ligger rett ut). Jeg tar også av litt av middagene jeg lager. Disse putter jeg enten i kjøleskaper for ha dagen etter eller jeg fryser det for ha på lur når jeg ikke har energi nok til å lage meg ordentlig mat. ( Enkelt å bare varme opp)
Dette er min erfaring da.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat