Vis enkelt innlegg
Gammel 22-03-09, 21:40   #9
Susanne
Medlem

Medlem siden: Feb 2009
Susanne er på en erverdig vei

Sv: Lei av å være overvektig!

Tusen takk for masse gode tips og super oppmuntring
Og Løvetann, fantastiske ord du kommer meg, der traff du meg!!
Mat tar bort tanker og frustrasjon, så det er nok årsaken til at jeg sprekker når jeg er irritert over at vekten ikke forandrer seg.... Skal virkelig tenke over det du skriver

Det jeg har spist, er omtrent dette:

FROKOST: Omelett av to egg med skinkebiter/ kyllingbiter og litt ost, eller salat med kylling, skinke og litt ost

LUNCH: Omelett hvis jeg har spist salat til frokost, og omvent, eller en karbonade med et stekt egg (stekt i meierismør) og uten brød såklart.

MIDDAG: Kjøtt eller fisk med woket grønnsaker eller salat med dressing (har bytta ut light- versjonen med den ekte), hender jeg spiser salat til middag også. Innimellom spiser jeg en kalkunpanette med ost og salat, eller taco uten tacoshell (vet det er sukker i tacokrydder og karbo i det sprøstekte rundt kalkunpanetten, men har hittil tenkt at det var ok. Jeg tør nemlig ikke ketose med min dia 2.. takler ikke for lavt blodsukker, blir sinnsykt dårlig av det. Så jeg har tenkt litt i fedongaten, men skal lese mer om det).

Generelt syns jeg det virker så stress å følge en filosofi 100%, stress med å vite hva man skal handle til en hver tid og stress med nye oppskrifter. Er sykemeldt med muskelsmerter så orker liksom ikke så mye styr.. men så får jeg se hva jeg skal gjøre da.. er litt uengasjert nå må jeg innrømme
Blir engasjert og får pågangsvilje innimellom, men det gir seg så fort igjen, dessverre.. derfor vokser jeg jo mer enn jeg minker.. Det har iallfall vært standaren her

Susanne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat