Tråd: Lise!!
Vis enkelt innlegg
Gammel 06-04-05, 14:52   #14
Nooria
Støttemedlem

Nooria sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av MHM

Sukkeralkoholer er ikke kunstige. De finnes naturlig i frukt blant annet. Eksempler er maltitol, mannitol, xylitol, laktitol, sorbitol m. fl. Bjørkesøt er et søtningsmiddel som utvinnes fra bjørk, og er i realiteten xylitol = sukkeralkohol. Spørsmålet om hvor skadelig dette er, går kun på den enkeltes toleranse i tarmen. Kunstige søtstoff som aspartam, acesulfam K, sakkarin, cyklamat og sukralose er sterkt omdiskutert. Jeg tror det er negativt å innta dette i store mengder daglig, men gjør det selv (tab extra). Men alt med måte, og det gjelder jo også naturlige stoffer. Fluesopp for eksempel, er jo meget naturlig....

Takk for at du kommer og setter det hele på plass for meg Jeg hadde nok en ide om at det var en vesens forskjell på f.eks aspartam og sukkeralkoholer.

Mener du at ingen prøver å påstå at man kan få hjernesvulst eller andre stygge greier av sukkeralkoholer? Er de forresten E-stoffer med E-stoff nummer?

Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat