Vis enkelt innlegg
Gammel 06-04-05, 13:31   #5
Muskat
Seniormedlem

Muskat sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Fordi mel inneholder stivelse som er karbohydrater. Det er derfor vi skal passe oss for pasta og brød også: fordi disse tingene er laget av mel. De er dessuten laget av mel med høy glykemisk indeks: altså slikt som for blodsukkeret til å hoppe opp fort.

Det kan godt hende at dere ikke får noe utslag av å spise litt saus over maten av og til, men jeg vil anbefale å la det være og heller spise andre, sunnere ting for å oppnå riktig mengde karbohydrater i kosten. Ikke minst fordi det er lettere å beregne karbene i en tomat som er klar og avgrenset, enn i en klatt saus.

Personlig er jeg veldig følsom ovenfor karbohydrater i mat med høy glykemisk indeks, slik som mel. Jeg kan derfor gå opp i vekt av bittelitt saus over maten, men ikke av like mye karbohydrater i form av et eple.

Muskat

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat