Vis enkelt innlegg
Gammel 06-04-05, 13:12   #13
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Kan ikke forklare det HP skriver, fordi jeg ikke forstår helt hva han mener. Men det er sikkert at hjernen trenger NOEN karber for å kunne funke. Skal lese litt om det når jeg kommer hjem

MEN -

• Når det gjelder antall karber, så begynte Atkins i sin tid ganske langt nede på stigen. Syns å huske at det var 8 karber som var max i boka jeg brukte i 1982. Senere viste forskning og erfaring med 70000 pasienter, at det ikke var noen gevinst å spise mindre enn 20 karber pr dag. Noen få måtte ned mot 15 for å ta av. På langt nær de fleste kunne lige mellom 20 og 25 med samme effekt. Dessuten er de næringsmessige fordelene så store. På dette grunnlaget har Atkins satt sin karbegrense. Torkil på Ketolysekuren sier du skal spise 15 pr dag, men at hvis du tåler det kan spise MER. Han sier i et innlegg her inne (svar til meg) at grensen er satt såpass lavt fordi noen viser seg å måtte ned til 15 for å ta av. Han advarer mot å gå lavere med mindre du da ikke har problemer med å ta av. Da sier han at du kan prøve å gå ned til 10 en periode. Dette står under kapittelet som omhandler problemer med å ta av. Det er hevet over enhver tvil at man IKKE får i seg nok næring ved å spise mindre enn 15 i lange perioder. Både Atkins og Torkil advarer mot dette.
Ang. Ketose:
  • Nå har jeg klistra denne linken så mange ganger og så mange steder at det er ganske utrolig at dere fremdeles Ikke har fått det med dere *morsk Nille kjefter littegrann* . Men jeg gir meg ikke altså !! Vær så snill å ikke heng dere opp i den stixen. Det er helt unødvendig og skaper bare unødig frustrasjon !! Alt du har ønsket å vite om ketose LES & LÆR (Og for dere som tviler, så vil dere finne samme info inne på Torkil sin egen side).
Ang. hodepine: