|
Sv: Noen som starter 16 mars?
Opprinnelig lagt inn av bedazzeled, her.
Full av energi ja. Det skal jeg love deg. Føler meg så oppesen siden jeg startet dette. Typen min er med han også, men han sliter litt mer. Gidd ikke lage seg mat hele tiden. Han var jo vant til å spise kjempeporsjoner med ris-poteter eller pasta. Hehe. Men han har jo seff gått net 4,5 kg. Urettferdig at mannfolkene går fortere ned i vekt
Idag skal jeg lage brød av den ketolyse bakemixn håper det blir bra. Bare 1 kh per skive. Er nesten for godt til å være sant... Verdens dyreste brød da.
Hvis det blir godt, skal vi lage pizza på lørdag
Hei
Ser du har planer om å bake brød i dag! Om du syns det blir dyrt i lengden med ferdig bakemix så kan du lage dette proteinbrødet, det smaker kjempegodt og er utrolig lett og lage. Jeg fant det i et ukeblad, Allers tror jeg det var, en gang i høst og har tatt vare på det
Det koster litt å kjøpe inn alle ingrediensene, men de varer jo til flere brød, så forhåpentligvis blir det billigere enn bakemix i lengden.
Proteinbrød
ca 1 karb pr skive 
8 egg
1 boks creme fraiche eller kesam
3 ts bakepulver
8 ss linfrø
120 g kruskakli
100 g sesamfrø
90 g solsikkekjerner
6 ss olje
Pisk eggene lett og bland inn creme fraiche eller kesam og olje.
Tilsett de tørre ingrediensene. Deigen skal ha en kladdete konsistens.
Ha bakepapir i en vanlig brødform. Hell deigen oppi og stek på 180 g i 55 min.
Oppbevares i kjøleskap eller skjæres i skiver og fryses (ha mellomleggspapir mellom hver skive, da er de lettere å få fra hverandre).
Lykke til

|