|
Sv: Fråtsing
litt sen å svare, men jeg har samme problemet 
Det som hjelper veldig er å fråtse FETT og ikke sukker/karbo. Pga karbo og spesielt sukker dreper metthetsfølelsen og du får bare lyst å dytte innpå mer og mer. De værste måltidene jeg har hatt, har jeg nok spist opp en hel Meny hylle med sjokolade å møkk. Noe som er fantastisk godt og vanvittig sunt er:
Pisk krem av fløte, knekk oppi bittelitt mørk 85% sjokolade eller mørkere. Helst økologisk eller annen som ikke har soya møkk og andre kunstige søtstoffer. Så kan du også kutte opp litt jordbær. Dette er helt forbanna nydelig og råder alle til å prøve det. 0 insulin respons og balsam for kroppen Jeg har klart å presse ned 0.5-1 liter fløte på et slikt måltid så jeg er ganske ekstrem. Kunsten er bare å ikke ta for mye sjokolade eller jordbær oppi siden sjokoladen er veldig bitter så den gir mye smak mens kremen er mild, så du kan spise mye krem og lite sjokolade og fremdeles kjenne den gode smaken av begge. Ble sulten nå gitt, skriver dette mens jeg nå har fastet i 40 timer også et veldig lurt triks som omtrent er UMULIG når det står på da, fra egen erfaring er å tygge å spise sent. Bare prøv om du klarer metthetsfølelsen kommer kjappere da siden magen produserer stoff som gjør at du føler deg mett. Sist men ikke minst, når du får søtsug eller sug etter sjokolade og andre god saker, tyder det mye på at du mangler mineraler i kroppen. Hvis du er veldig sugen på sjokolade osv. tyder dette ofte på mangel av magnesium. Så kan være lurt å kjøpe tilskudd av magnesium. Siden dette er veldig viktig men vanskelig å få mye av i matvarer. Nøtter inneholder en del, men nøtter er ikke bra, for mye fiber og dårlig fett.
|