Vis enkelt innlegg
Gammel 16-03-09, 20:25   #17
Elizabethcita
Seniormedlem

Elizabethcita sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordmøre
Alder: 46
Elizabethcita har en fantastisk aura rundt segElizabethcita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva i huleste skal jeg spise?

Opprinnelig lagt inn av Linn H, her.

ikke for å virke frekk, men du hadde middagsrester og valgte de vekk for høykarbo produkter fordi du ville ha noe nytt og godt

Dette rimer ikke. Hvis du skal gjøre et forsøk på lavkarbo så må du jo faktisk også forsøke. Dvs finne alternativer til knekkebrødene. Du har fått mange tips. Har du prøvd noen?

Lykke til!

Må bare svare litt her, og skjønner jo at jeg kjenner mer av Thomas sin historie og bakgrunn enn mange her.

Når man har et så komplisert sykdomsbilde som Thomas har, og har blitt så syk av så mye mat over så lang tid, så er det helt klart at man lengter etter noe nytt. En omstilling til lavkarbo går ikke over natta, spesielt ikke når man er så syk som Thomas og mange andre. Og spesielt ikke når det er mye lavkarbokost som man heller ikke kan spise pga at man blir syk av den. Om ikke tipsene er prøvd ennå, så er de ikke bortkasta. Å velge bort kyllingrester som man kanskje har spist 250 ganger allerede det siste året (hva vet vel jeg, men med så lite mat man tåler BLIR det mye repetisjon)er veldig forståelig.

Å FORSØKE starter jo også med å opparbeide seg kunnskap om emnet, og det tar faktisk også gjerne litt lenger tid med mye sykdom... Man skal være rimelig trygg på det man gjør, fordi man vet at bare et lite feilsteg kan gi måneder og år med unødvendige smerter og ekstra sykdom...

Elizabethcita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I samarbeid med lege Svar med sitat