Vis enkelt innlegg
Gammel 16-03-09, 19:40   #6
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 58
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: går man ned i vekt på dr. lindbergs?

Har dere ikke lest VG i dag da damer? Mer karbohydrater og mindre fett
Sorry - kunne ikke dy meg.
Det er veldig individuelt hva man går med på. Men jeg vil anbefale deg å øke karbohydratene gradvis - og samtidig kutte på fettet.
F eks øke med cottage cheese m neve mandler, ett eple og kanel til ett måltid. I en uke. Så øke med feks linser/bønner som tilbehør til middag, men mindre fett i middagen. Vent lenge før du begynner med knekkebrød etc. Gjerne til du har nådd ønsket vekt. Min erfaring og anbefaling er å øke til ca 50 karbohydrater om dagen gjennom lav GI mat/ langsomme karbohydrater. La som sagt først ett måltid inneholde litt mer karber, så etter en stund to. Når du har gått ned dine kg, kan du kanskje spise tre karbo-måltider.
Men det er altså essensielt å gå drastisk ned på fettet når du øker karbohydratene.

Lykke til!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat